En smakbit ur En saga

Den här veckan blir det smakbit ur en bok jag antingen borde börja läsa eller så lämna tillbaka till biblioteket. Eftersom jag hoppas att jag börjar läsa den så blir det den boken ni får en smakbit ur.

Jag är säker på att jag kan berätta den här historien. Samtidigt är jag säker på att ingen kommer att tro på den. Det gör mig ingenting. Det räcker med att berätta den. Mitt problem- och jag är övertygad om att många författare ställs inför det, inte bara nybörjare som jag- är att bestämma var jag ska börja.
Min första tanke var att välja skjulet, eftersom det var där mina äventyr faktiskt började, men sedan insåg jag att jag först måste berätta om mr Bowditch och hur vi lärde känna varandra. Fast det skulle aldrig ha skett utan miraklet som hände min far, Ett väldigt alldagligt mirakel, kan man förstås säga, ett som hänt många tusen män och kvinnor sedan 1935, men för en liten grabb såg det ändå ut som ett mirakel.

Så börjar En saga av Stephen King. Jag är inte längre en så stor tegelstensläsare som jag var förr, men jag har varit smart nog att INTE sätta upp någon Goodreadsutmaning i år, inte heller har jag något eget mål på antal lästa böcker för i år. Så allt ät upplagt för att ta itu med att läsa tjocka tegelstenar till böcker och inte behöva känna stress över antal lästa böcker.

Vill ni läsa fler smakbitar? Astrid Terese på bloggen Betraktninger~ tanker om bøker samlar smakbitar varje söndag.

15 reaktioner på ”En smakbit ur En saga

    1. Nej jag har också fått sämre tålamod med tegelstenar, men i år har jag åtminstone inget antal böcker i Goodreadsutmaningen som jag borde ta mig igenom, så det kanske bäddar för tegelstenar.

  1. Ett tag sedan jag läste King nu, läser gärna mer av honom, men avslutade nyligen en tegelsten så nu dröjer det nog till nästa, mitt tålamod är begränsat när det gäller tjocka böcker.

  2. Paula Merio

    Problemet med tjocka tegelstenar är att de är så svåra att hålla i. Jag har problem med artros i händer och handleder och orkar helt enkelt inte hålla tunga böcker, hur gör du? King var det år sedan jag senast läste, den här börjar lite omständigt kan jag tycka. Tack för smakbit

    1. Ja vissa av låntagarna på biblioteket där jag jobbar ”provhåller” böckerna för att veta om de klarar av att hålla dem. Jag ligger för det mesta på mage när jag läser så jag håller egentligen sällan upp böckerna.

Lämna en kommentar