Veckans kulturfråga

Idag har Enligt O en riktigt välplanerad kulturfråga.

Vilka kulturella händelser ser du fram emot i höst?

Jag tyckte frågan var välplanerad eftersom min första tanke var att höstens kulturella händelse redan har varit, det vill säga årets bokmässa är nu bakom oss. Men ingalunda är det slut med kulturen bara för det! Det var riktigt roligt att få tänka efter och börja se fram emot både det ena och det andra, stort och smått.

I november kommer Shipwrecked av Olivia Dade, del tre i en romanceserie jag har gillat. I böckerna rör vi oss bland skådespelarna i en superpopulär fantasyserie som bygger på grekisk mytologi. Den ser jag fram emot!

I november har också ”Man får väl ställa upp” premiär på Wasa Teater. Det verkar vara en fars om föreningslivet på en liten ort, och jag tänker att just i november kan det vara på sin plats att få skratta lite.

Lite närmare i tiden, i mitten på oktober, ska Smokie tydligen uppträda på en folkpark här i närheten. Jag har inte bestämt mig än, men det kunde ju vara något att fara och lyssna på.

Säsongspremiär för På spåret blir det i november. Det enda tv-programmet jag riktigt orkat med på senare år. Förutom The Sandman på Netflix, då.

Så det finns mycket att se fram emot ännu i höst, både stort och smått.

4 reaktioner på ”Veckans kulturfråga

Lämna en kommentar