Tisdagstrion: Tre

Idag är temat ”tre” på något sätt i tisdagstrion. Ordet tre i titeln, tredje delen i en serie eller något ditåt. Att dra till med något som har att göra med ”trä” är nog ändå att tolka temat lite för fritt.

Jag läste några böcker av Megan Whalen Turner som jag gillade mycket. I den vevan blev också den här boken läst, en novellsamling.

Både ordet ”tredje” i titeln och del tre i en serie jag gillar av Denise Rudberg.

Det här är en del två, men den heter De tre blir dragna, och jag är osäker på om jag läste den här på engelska eller svenska. Men eftersom jag läste den för så länge sen antar jag att det var på svenska. Kings serie Det mörka tornet kan vara det bästa han skrivit.

Så. Det var tre.

14 reaktioner på ”Tisdagstrion: Tre

  1. Om jag hade varit med kanske jag hade skrivit om Maria Langs bok Tre små gummor, Stephen Kings 22/11 1963 (haltar lite) och Ulf Brobergs bok Den tredje mannen.

  2. Åsa

    Kings serie Det mörka tornet har jag helt missat. Blir ju ganska lockad att läsa den nu när du menar den är så bra. 😉

Lämna en kommentar