Tisdagstrion: Överst i min läshög

Ugglan & boken verkar fortsätta med sin tisdagstrio även detta år. Det tycker jag är bra, och jag tänker utan vidare delta och samla ihop tre böcker om vadhelst temat kommer att vara. Idag är det ganska enkelt: överst i min läshög. Eller, enkelt är det inte egentligen, jag vet aldrig riktigt vad jag kommer att läsa som nästa bok så jag får bara gissa.

53333807

Jag har den lånad just nu. Jag precis börjat läsa Vinnarna av Fredrik Backman. Den är alltså bokstavligen överst på läslistan. Med hjärtat i halsgropen vänder jag bladen, och både vill och inte vill veta vad som kommer hända.

59594176. sy475

Min andra blir en del i en serie jag gärna vill fortsätta med. Och så sa pappa att Nattfalkarna är Elly Griffiths i högform. Mycket talar med andra ord för att den här boken också finns högt upp på läslistan.

I enlighet med årets utmaningar borde jag nu i januari läsa en bok från Chile. Eller göra något annat kulturellt som anknyter till Chile, men så där realistiskt sett så är det nog böcker som gäller. Den här boken hittade jag: Filmberätterskan av Hernán Rivera Letelier.

24 reaktioner på ”Tisdagstrion: Överst i min läshög

  1. Vinnarna läste jag ut förra veckan. Ja, det där med att läsa med hjärtat i halsgropen och inte veta om man vill veta vad som händer… det fortsätter genom hela boken.

  2. Du har just gjort min att-läsa-lista ännu längre genom boktipset Filmberätterskan. Någon gång ska jag läsa Fredrik Backmans trilogi. Den känns som ett måste på så sätt att jag inte vill missa den även om suget inte riktigt infunnit sig ännu.

  3. miimz91

    Jag läste ut Vinnarna i helgen, och älskade den! Dock känns det lite tomt utan nu, så jag förstår dig.
    Tack för tipsen!

Lämna en kommentar