Helgfråga om lockande omslag

Mias bokhörna hade igår en helgfråga, som hon alltid har om torsdagar. Jag tänkte ta och fundera på frågan idag fredag istället.

Hur ska ett omslag se ut för att locka dig?

Om omslaget går i blått eller lila, ganska mörk blå och ganska mörk lila, så brukar jag tycka om det. Men det är ju naturligtvis mer med ett omslag än färgen.

48921750. sy475

Salla Simukkas nya bok Lukitut har ett lockande omslag tycker jag.

27366528

Börjar jag ana att det inte bara är färgen som lockar, det ska också helst vara en himmel på omslaget?

48577176

Jag vet inte om jag tycker att det här omslaget är vackert, men när jag såg den här boken visste jag att det här var den sortens bok som är menad för mig.

52846643. sy475

Systrarna på heden av Bella Ellis är också mörkblå och vacker.

Här var några omslag jag blivit lockad av.

12 reaktioner på ”Helgfråga om lockande omslag

Lämna en kommentar