Helgfrågan om höstläsning

Det här är höstens första helgfråga, för september är den första höstmånaden. Mia funderar också på höst:

September är en höstmånad. Är det något speciellt du vill läsa då?

Om detta år blir som det brukar så kommer jag snart att vilja läsa deckare. Hösten brukar vara min deckartid. Nu har jag ändå gjort upp vissa planer för höstens läsning. Där kan det nog finnas med deckare också, i och för sig. Det kommer att handla om läsning enligt två större teman.

Photo by Johannes Plenio on Pexels.com

Det första temat är böcker om fyrar. Jag lyckades dessutom få de andra i min bokklubb med på noterna och vi ska läsa valfri bok om eller med fyrar till nästa träff.

Det andra temat för hösten är sagor eller myter som författaren gett sin egen tolkning av. Kirke av Madeline Miller är ett ypperligt exempel. Tyvärr har jag redan läst den, så det blir något annat jag läser i höst.

Så låter mina höstplaner.

7 reaktioner på ”Helgfrågan om höstläsning

Lämna en kommentar