Helgfrågan -sommarversionen

Det är fortfarande sommar i Mias helgfråga. Det innebär att svara på en eller flera av följande frågor:

1. Vad läser du nu?
2. Har du något boktips?
3. Har du ett semestertips att dela med dig av?

Det blir svar på första frågan. Jag har börjat läsa Vänligheten av John Ajvide Lindqvist, och eftersom det är en tjock bok kommer jag nog att hålla på ett tag.

56182620. sy475

Jag varvar med att lyssna på Just like heaven av Julia Quinn. Jag blev inspirerad att läsa den av Lovereads, dom ger ut den boken på svenska snart. Den här boken tangerar faktiskt Bridgertonserien, men hör till en kvartett böcker som handlar om flickorna i släkten Smythe-Smith. Jag har även läst den fjärde boken i kvartetten någon gång för ganska länge sen.

9571478

Just nu är jag nöjd med båda mina bokval.

16 reaktioner på ”Helgfrågan -sommarversionen

  1. Jag har gjort slut med Ajvide, för mycket övernaturliga inslag för mig. Såg honom leda en guidad tur i Norrtälje för några veckor sen, det handlade tydligen om den här senaste boken som tydligen utspelar sig just där. Kul grej iofs.

    1. Jag får säga att åtminstone Vänligheten som helhet var lyckad. Jag lyssnar mycket långsammare än jag läser så Julia Quinn kommer jag att lyssna på länge än, troligen.

Lämna en kommentar