Tisdagstrion: Sommarläsning

Innan ett semesteruppehåll i tisdagstrion har Ugglan & boken en trio med ett somrigt tema, helt enkelt sommarläsning. Jag slår till med två trion idag, dels en med böcker som jag kanske läser än i sommar, men dels en trio med somriga titlar!

407104312300150453466995. sx318

Vi börjar med tre somriga. Söta, röda sommardrömmar av Christoffer Holst inleder serien om Cilla Storm och hennes kolonilott på Bullholmen i Stockholms skärgård. Det finns en bok för varje årstid. Suddenly one summer av Julie James är en skilsmässoadvokat som har en granne som är minst lika skeptisk till ”lyckliga i alla sina dagar” som hon är. Sommardrömmen av Maria Grundvall har den fördelen att den utspelar sig i min grannstad! 

 

53497463. sy475 Er tredje man (inbunden)34369803. sy475

1984 av George Orwell ligger på läslistan i sommar, och eftersom sonen äger ett exemplar så ligger det ganska nära till hands att jag verkligen kommer läsa den. Er tredje man av Denise Rudberg har jag lånad från biblioteket och den börjar jag troligen läsa nu som nästa bok. If we were villains av M.L. Rio finns också i hyllan, jag är nyfiken på den och den är mycket nära att bli en av böckerna som packas ned och får följa med på resa snart. 

De här två triona avslutar jag med inför sommaruppehållet!

11 reaktioner på ”Tisdagstrion: Sommarläsning

  1. 1984 är den enda jag har läst i dina två trion. Den är så mörk och dyster så den kanske gör sig jättebra på sommaren. Jag minns inte vilken årstid jag läste den, men den var bra. Det minns jag.

Lämna en kommentar