Helgfrågan: läsplats

Det drar ihop sig till helg igen, och med helgen kommer Mias helgfråga:

Var sitter du när du läser?

Oj, jag berättade ju redan om tragedin som inträffat här på sommarstugan i vinter: trädgårdsgungan hade gått sönder. Där brukade jag sitta och läsa om somrarna. Och vad värre är: den har inte blivit ersatt av någon ny trädgårdsgunga än.

Men det har i ärlighetens namn inte varit riktigt sommarvarmt än. Annars har jag ju en trevlig stol inne i sommarstugan där jag sitter. Ofta ligger jag också och läser i sängen. Både i sommarstugan och i ”vinterhuset”.

Bonusfråga: Längtar du efter sommaren och solen?

Nu var det i och för sig soligt hela dagen idag (och jag passade på att cykla till jobbet), men den riktiga sommarvärmen har inte kommit än. Och ja, jag längtar efter sommaren!
Eller ett alternativt svar kunde vara: det ÄR redan sommar för vi bor redan på sommarstugan. Det svaret gäller sådana dagar när man orkar strunta i vädret och bara bestämmer sig för att det är sommar nu.

7 reaktioner på ”Helgfrågan: läsplats

  1. härligt att kunna bo i sommarstugan. det förlänger ju både våren, sommaren och en bit in på hösten. utomhusläsning är jättefint. förr låg jag på magen på badstranden och läste, men det går inte längre

  2. Åsa

    Ja, det känns som det blev sommar tidigt i år. Visserligen bra, men visserligen kanske inte bra… jag menar, om det beror på klimatförändringar är det ju inte så lyckat. Glädjas eller inte glädjas, det är frågan.

Lämna en kommentar