Påskens helgfråga

Oj, Mia hade lagt ut helgfrågan redan igår, det missade jag. Å andra sidan är det på torsdagkvällar jag brukar svara på Helgfrågan, så det är väl bra att inte bryta traditionen.

Vad läser du nu?

Just nu är den enda boken jag läser Samantha Shannons The Priory of the Orange Tree. Och hittills idag har jag inte läst något alls, men det blir väl något smått läst ikväll innan jag somnar. Jag får ligga i för att klara sistaplaceringen i Påskläsutmaningen, och jag inleder starkt och traditionellt med att ha haft stor läslust igår och i förrgår, men inte hunnit eller haft lust till någon läsning idag när utmaningen börjar. Jag tjuvstartade alltså tidigare i veckan min planerade påskläsning och läste ut Kalla, vita vinternätter av Christoffer Holst igår. Om ni söker en mysdeckarserie, med betoning på mys, så är serien om Cilla Storm troligen det ni söker. Och julen varar än till påska, som ni ju vet!

55219516

Få se vad jag väljer att läsa härnäst, förutom deckarna i min utmaningshög finns också Shuggie Bain i min hylla, jag har bara hört bra saker om den.

Bonusfråga: Hur har det gått med omställningen till sommartid?

Jag tycker att det är onödigt att hålla på med det här bytandet mellan sommar- och vintertid, och jag blir lite ur gängorna när tiden byts, oavsett om det är höst eller vår. Det räcker inte så länge ändå och nu är jag redan van. Katten däremot har inte vant sig ännu (bloggkatten har ganska bestämda tider som sammanfaller med när vi brukar stiga upp, och när vi brukar komma hem från jobbet). Tur i oturen så jobbar maken en del hemifrån så vår katt har inte missat många mattider den här veckan heller..

11 reaktioner på ”Påskens helgfråga

  1. Åsa

    Christoffer Holst har jag läst en bok av, tror inte riktigt det är min typ av böcker. Fint påskhälsningskort på bilden!

Lämna en kommentar