Veckans kulturfråga vecka 45

Enligt O har en kulturfråga varje vecka. Idag tänkte jag svara på den.

Vilken bok i din hylla har stått där väldigt längre trots att du egentligen vill läsa den?

Det finns ett givet svar på den här frågan. Neal Stephensons Anathem. Jag anar också varför den fortfarande är oläst. Den är nämligen något av en tegelsten med sina 935 sidor. Och jag skulle ju släpa hem den från en resa till Skottland, en sån där resa då vi bara hade handbagage med. Så den här boken har jag släpat runt på i Skottland för att få hem. Och ändå är den oläst. Sommaren 2013 efter den resan skrev jag på bloggen att ” böcker bygger även muskler”.

En dag blir det dags för den här boken.

10 reaktioner på ”Veckans kulturfråga vecka 45

  1. Är det inte ofta så att det är tegelstenarna som blir stående? En riktigt bra tegelsten är fantastisk att läsa när tid finns, men annars blir det stressigt. Låter som en spännande bok dock!

Lämna en kommentar