Gudar, väsen, tomtar och troll. Alltså tisdagstrion.

Idag är temat alltså mytologier och folktro i tisdagstrion. Ett favorittema, så jag begränsar genom att hålla mig till gudar.

43898152
30831912. sy475
Penelopiaden

Två stora favoriter inleder min trio: Kirke av Madeline Miller, och Norse Mythology av Neil Gaiman. Man kunde ha valt någon annan bok av Gaiman, American Gods t.ex, men nu valde jag den här. Och sen, för att hålla mig till tema ”gudar” så avslutar jag med Penelopiaden av margaret Atwood, inte den bästa av hennes böcker, men det är ändå Margaret Atwood.

24 reaktioner på ”Gudar, väsen, tomtar och troll. Alltså tisdagstrion.

  1. Åsa Carlsson

    Inte läst någon av dessa… jo, förresten, påbörjade Gaimans bok lite, men så kom annat som kändes mer intressant emellan. 😉

Lämna en kommentar