Tisdagstrion: Tanter och farbröder

Dags för ännu ett spännande tema i Ugglan & bokens tisdagstrio, idag ska det handla om tanter och farbröder. Undras vad jag ska hitta på det temat?

Recipes for Love and Murder: A Tannie Maria…

Jag börjar med en mysbok full med god mat- Tannie Marias recept på kärlek och mord av Sally Andrew. Tannie Maria bor på landsbygden i Sydafrika och är mest intresserad av matlagning, men för att få behålla jobbet på lokaltidningen måste hon börja skriva tidningens hjärtespalt också.

Så tuktas en svinpäls

Det blir en till ljudbok. Så tuktas en svinpäls av Pia F Davidson. Alla huvudpersonerna har inte nått tantålder, men de har alla tre den radikala kvinnoenergin som jag förknippar med tanter.

Svinhugg by Marianne Cedervall

Det var julen 2011 som jag fick Svinhugg av Marianne Cederwall i julklapp. Huvudpersonerna Mirjam och Hervor är enligt mig också bra exempel på tanter!

30 reaktioner på ”Tisdagstrion: Tanter och farbröder

Lämna en kommentar