Tisdagstrion: Hundar

Idag handlar tisdagstrion om hundar, det lära vara hundarnas dag imorgon. Jag är inte den största hundmänniskan, men vi hade faktiskt en hund när jag var liten, och hon var mycket älskad.

Ensamma hjärtan och hemlösa hundar

Jag tror inte det går att ha en trio hundar utan att ha med Lucy Dillon. I Lucy Dillons böcker vimlar det av hundar, och den här – Ensamma hjärtan och hemlösa hundar- var väl den första av henne jag läste. I Crazy for you av Jennifer Crusie adopterar huvudpersonen en hund, men hennes sambo vägrar låta hunden bo kvar. Så huvudpersonen flyttar ut. Då blir sambokillen galen och börjar med värsta stalkerbeteendet, men huvudpersonen räddas från sambostalkern av bästa-kompis-killen. Det här kunde alltså vara en thriller, men den är skriven i en romantisk komedi-stil. Vilket ärligt sagt är en aning problematiskt. Men nu råkar jag gilla Jennifer Crusies humor så jag gillade att läsa boken också.
Och, för att riktigt understryka hur länge sen det var jag egentligen läste böcker om hundar så tar jag John Grogans Marley & me också.

29 reaktioner på ”Tisdagstrion: Hundar

Lämna en kommentar