En smakbit ur Gun. Love

Idag finns smakbitarna på bloggen Flukten fra virkeligheten, och Mari frågar samtidigt efter vad vi har i våra hyllor av författare som inte är vita. Det är inte mycket, får jag erkänna. Men jag kan ge ett tips från min favoritgenre romance: Jag har läst en av Alyssa Coles böcker, A duke by default, och den gillade jag. Alyssa Cole har dessutom skrivit en hel del, både historisk och nutida romance, så hennes böcker är ett bra tips.

Boken jag börjat på med utspelar sig också i USA, och handlar som jag förstått det en hel del om vapnens roll i landet.

44667343

Från sidan 10 i Gun. Love av Jennifer Clement:

Jag då? Jag växte upp i en bil, och när man bor i en bil är man inte rädd för åska och oväder utan för bärgningsbilar.
Mamma och jag flyttade in i Mercuryn när hon var sjutton och jag var nyfödd. Så den bilen, som stod i utkanten av en trailerpark mitt i Florida, var det enda hem jag kände till. Livet var en prick-till-prick-teckning och vi bekymrade oss inte stort om framtiden.
Mamma hade fått den gamla bilen i present när hon fyllde sexton.

Det var dagens smakbit. Jag ska fortsätta med en lugn söndag.

20 reaktioner på ”En smakbit ur Gun. Love

Lämna en kommentar