Fem plask en fredag.

Ja. Det är lördag. Men om ni observerade så skrev jag min  onsdagssammanfattning imorse. Så jag är snart ikapp i tiden då jag svarar på fredagsfrågor en lördag tycker jag. Och Elisamatilda hade så trevliga frågor igår!

När tog du ett bad senast? 

I tisdags i simhallen. Om det är det som menas. I havet någon gång i höstas. Senaste bastubadet var tre veckor sen.

wp-image-626405951jpg.jpeg

När lärde du dig simma?

Jag gick på tvåan. Det var när vi var i simhallen från skolan.

Räknar du dig till badkrukorna eller badankorna?

Jag är inte en total badanka. Jag har faktiskt svårt att doppa mig ibland, men det gäller inte vinterbad, och det gäller inte heller från bastu. Under de två omständigheterna är det rätt lätt att doppa sig. Och sen dyker jag INTE. Hela poängen med att simma är att hålla huvudet ovanför ytan tycker jag.

Var badar du helst?

I havet vid vår sommarstuga. Jurmalas stränder, nära Riga, är rätt härliga de också.

dscn16431101706058.jpg

Tänk dig ett nattdopp här i havet! Fotot taget i augusti vid sommarstugan.

Vad säger du om isbad?

Alltså vinterbad från bastu? Det är helt okej, men har inte blivit av i år. Kan det bero på isbristen?

 

2 reaktioner på ”Fem plask en fredag.

Lämna en kommentar