Fem en fredag: spel

Det här med brädspel känns lite aktuellt för mig just nu, en kompis delade en bild på när hon spelade Trivial Pursuit på instagram för ett par dagar sen och jag bara kände hur länge sen jag spelat det och hur gärna jag skulle spela Trivial Pursuit just nu! Sen kommer Elisa och har tema spel på Fem en fredag, jamen det är ju klart jag svarar på de fem frågorna då!

Bildresultat för trivial pursuit

Vilken typ av spel gillar du bäst? 

Brädspel eller kortspel. Det finns ett kortspel som heter Pidron som är något av ett kultspel här i trakten. Här finns en länk till reglerna.

Vilken kategori kan du bäst i frågesporter? 

Historia eller litteratur, oftast.

Monopol eller Risk?

Monopol. True story: När jag var barn fick vi Monopol i julklapp ett år. Vi satt hela familjen och spelade, och glömde att hålla koll på adventsljusstaken, så den började brinna. Inget annat hann gudskelov hända, men den ljusstaken var förstörd.

Spelar du något spel i mobilen?

Nej. Jag gjorde ett aktivt val och tog bort Candy Crush, jag tyckte inte att jag ville sätta tid på det. Men jag har kvar ett tetrisspel i mobilen, om det skulle bli kris och jag verkligen måste få spela något på min mobil.

Är du en dålig förlorare?

Inte så dålig som vissa jag spelat med.

Kort, Poker, Spel, Gamble, Spela, Kortspel, Magi

 

16 reaktioner på ”Fem en fredag: spel

  1. Jag tog bort Candy Crush och tyckte det gav många vuxenpoäng … men har annat i mobilen, så jag ska inte skryta för mycket. TP har vi haft i ett gäng upplagor, spelade mycket en period. Fast frågorna blir ”gamla” ibland!

  2. paulamerio

    Pidran, aldrig hört talas om, inget vi spelade i Hfors! Väldigt diplomatiskt och bra svar på sista frågan, ”ler” det finns alltid de som är värre!

Lämna en kommentar