Fem blandade frågor på en ..lördag.

Det händer ju rätt ofta att jag inte hinner med Fem på en fredag just på fredagen, men jag är inte den som är den, då kan jag till exempel svara på frågorna på lördag!

Vem ringde dig sist?

Det var mamma, och jag svarade inte för jag var inte hemma fast min telefon var det. Lyckligtvis kunde en av pepparkakspojkarna svara!

Vad händer i din stad i helgen?

Det vet jag inte för jag ska till en annan stad på teater ikväll. En snabb nätsökning säger att bion visar tre filmer, Doktor Doolittle, Bad Boys for Life och Helene (en film om Helene Schjerfbeck). På puben uppträden en trubadur som heter Luca Sturniolo.

När höjs ditt blodtryck?

Alldeles för ofta, men speciellt när min kaliumnivå är låg.

Hur många länder har du varit i?

Kanske 16.

Vart är du på väg?

Ja, det syns faktiskt här ovanför. Jag är på väg på teater ikväll, Bomullsängeln.

sparrow-images-9-juncos

9 reaktioner på ”Fem blandade frågor på en ..lördag.

  1. Pirjo Saloniemi

    Har också låg kaliumnivå och äter en massa kaliumtabletter pga det, som jag helst skulle vilja slippa. Tror att jag äntligen lyckats sätta ihop ett ganska bra sätt att höja kaliumvärdena och om det fungerar bra så kanske jag slipper lite av tabletterna.

    1. Mina kaliumnivåer är inte katastrofalt låga, bara lite under gränsen, så jag måste inte äta kaliumtabletter hela tiden, bara periodvis. Någon förklaring till kaliumnivåerna finns inte heller direkt, det troligaste är en följdverkning efter cellgifterna jag fick.

  2. paulamerio

    Jag visste inte att Bomullsängeln blivit teater. Den boken läste jag förra året, riktigt bra. Väntar på nästa del i berättelsen. Inte visste jag om filmen om Helene heller, boken om hennes liv läste jag också ifjol! Hoppas du njöt av föreställningen.
    Trevlig söndag

  3. Pingback: Fem en fredag v. 4: Revir - elisamatilda.se

Lämna en kommentar