Tisdagstrio: Böcker jag inte hann med 2019

books-462579_192028129

Idag är temat för Tisdagstrion lite vagt för en sån som mig som inte planerar sin läsning så mycket, och därför inte hade så exakta planer på vad som skulle läsas under år 2019. Men den första boken till trion är ganska klar:

46268257

Bomullsängeln av Susanna Alakoski hade jag tänkt läsa inför ett teaterbesök i december 2019. Nu blev teaterbesöket uppskjutet, och läsningen också. Jag har faktiskt just läst klart den.

img_20191204_175642_8561085375939.jpg

Jag hade ju tänkt läsa Hercule Poirots jul också till julen 2019, men det gjorde jag inte, det blir kanske någon annan jul. Två av tre lästa av de planerade julböckerna är ett helt okej saldo tycker jag.

22728616

 

Den här köpte jag ju i Skottland i somras, Lamentation av C J Sansom. Jag vet inte precis om jag hade tänkt läsa den ifjol. Nu har jag i alla fall börjat på den men den är lite satt åt sidan just nu. Få se när jag fortsätter.

Ja, jag hittade i alla fall tre böcker som jag på något sätt nog hade tänkt läsa ifjol. Det var ju tur så att jag kunde delta i Tisdagstrion!

34 reaktioner på ”Tisdagstrio: Böcker jag inte hann med 2019

  1. Ja, Bomullsängeln! Den vill jag läsa. Tragedi på en lantkyrkogård hade jag planerat för december, men det blev andra ”julböcker” istället, för jag behövde ha dem i ljudboksformat för att hinna. Har inte läst en enda Lang. Shame on me!

Lämna en kommentar