Veckans helgfråga!

e36b1-fotoflexer_photo4

Mia återhämtar sig så småningom, det tycker jag låter fint. Och det har igen gått en vecka och är dags för en helgfråga!

Brukar ni läsa eller titta på tidningar eller program om böcker? 

Nej, inte egentligen. Jag skulle gärna beställa någon tidning om böcker, men det funkar inte med mina nuvarande prioriteringar i min ekonomi. (Se så tjusigt jag svängde till att jag inte tycker att jag har råd! ) Och Babel, ja, någon gång ser jag programmet, men det funkar liksom inte med mig och TV. Information och diskussioner om böcker får jag till största delen via bokbloggar och poddar. I perioder lyssnar jag nämligen ganska mycket på antingen radio, ljudböcker eller poddar. För några år sen kom ett radioprogram på den finlandssvenska radion som hette Böcker i bersån, det gillade jag. Tips på bra bokpoddar mottages med tacksamhet! Sådana som jag gillar är: Mellan raderna, En förbannad podd, Romancepodden, Not your mom’s romance book club och Because you know wines

Har du något bra filmtips?

Eh, nej. Jag har inte sett film på jättelänge. Jag såg på serien Chernobyl nu i höst, det är nog det närmaste en film jag kommit på senaste tiden. Den serien kan jag rekommendera! Eller, ett alternativ är att läsa Svetlana Aleksijevitjs Bön för Tjernobyl.

Bildresultat för hbo chernobyl

 

 

16 reaktioner på ”Veckans helgfråga!

  1. Tack för poddtips, det behövs alltid!
    Jag såg också Chernobyl för någon vecka sedan, tog alla avsnitten på en kväll, så det blev nästan som en film 🙂

Lämna en kommentar