En smakbit ur Frannie Langtons bekännelser

Det ser äntligen ut att bli en solig dag, och jag ska väl tillbringa en stor del av dagen i solen, men en smakbit ur min läsning hinner jag också med. Idag samlas smakbitarna på bloggen Betraktninger.

Från sidan 83:

Slaverimotståndarna frågar mig hela tiden: Vad gjorde de med dig, Frances? På vilka sätt led du? De tror inte att något av det kunde ha gjorts mot en om man inte blev tvingad. Jag minns en sak som Phibbah brukade säga: Finns bara två sorters vita mänskor i den här världen, barn lilla: dom som behandlar dig som skit och dom som vill du ska berätta för dom om den skit som dom andra gjort.
Vad skulle de säga om jag berättade för dem att jag klamrade mig fast vid Langton, till och med efter att vi kom hit? Att det var jag som följde efter honom? Åh de skulle springa sin kos! Ovanligt, otroligt. Men sant. De bryr sig bara om kött och blod, som om de är de enda saker som lider. Som om sinnet inte gör det.

Så, nu är det dags för lite sol och sommar!

 

22 reaktioner på ”En smakbit ur Frannie Langtons bekännelser

  1. En ny bok för mig men den låter intressant. Jag gillade smakbiten, kanske vore värd att kolla upp lite närmare. Hoppas du får en fin söndag! 🙂

  2. paulamerio

    Det här var lite kul att vi läser och tipsar om samma bok samma dag. Jag har inte kommit så långt, läser den parallellt med Testamente, men jag tycker den är lovande. Ha en skön eftermiddag i solen

  3. Åsa Carlsson

    Tack för smakbiten! Det var en ny bok för mig. Här blev för varmt på eftermiddagen, drar mig då helst undan solen… är nog ingen soldyrkare direkt, inte när temperaturen går över 20-25 grader i varje fall. 😉

Lämna en kommentar