Omslagsonsdag: Tåg och järnvägar

c4612-logga2b2019

Så här säger Boklysten: I vanliga fall bryr jag mig inte så mycket om utsidan utan det är insidan som räknas, men när det gäller böcker så är ju omslaget det första man ser. Så på onsdagar visar jag upp omslag efter ett givet tema. Det är bara omslaget som gäller, innehåll och titel spelar ingen roll.

Jag tog mig friheten att inkludera tunnelbanor också, och har därför med Neil Gaimans Neverwhere, en av mina alla tiders favoriter, och en bok som jag faktiskt läst om några gånger. Det är inte många böcker det. Dessutom har jag lyssnat på BBC Radio 4:s radioteaterversion av Neverwhere, den var också verkligen bra. Alla de här fyra böckerna har inte bara tåg, tunnelbana eller järnväg på pärmen, de är också verkligen bra läsning!

 

13 reaktioner på ”Omslagsonsdag: Tåg och järnvägar

Lämna en kommentar