En smakbit ur The Christmas sisters

Det är den hittills mest upptagna helgen inför jul, men jag tar en liten paus mellan att vi varit och hämtat julgranen från skogen, och att jag ska öva för kvällens julkonsert och bjuder på en smakbit ur boken jag börjat på, men inte riktigt hinner läsa nu i helgen..

Från s. 10-11.

On the table near the window was a bottle of single malt whiskey from the local distillery, and next to it sat Stewart’s empty glass.
There was her favorite chair, the cushions plumped and soft. Her book, a novel that hadn’t really caught her attention, lay open next to her knitting. A new order of wool had arrives the day before and she’d been thrilled by the colors. Deep purples and blues lay against softer hues of heather an rich cream, ready to brighten the palette of white and gray that lay beyond the windows.

Det där tycker jag låter härligt, och därför blev det just den smakbiten idag. I boken har huvudpersonen just vaknat upp ur en mardröm, och det är ju inte kul. Men om jag hade haft en mardröm, är det just det här jag skulle vilja se när jag öppnar ögonen.

Igår var jag på en bloggjulfest, och det ska jag förstås också berätta om, men det blir senare ikväll, eller möjligen först imorgon. Men julstämningen är på topp, den kommer med luciatåget på jobbet!!

Idag finns fler smakbitar hos Astrid Terese på bloggen Betraktninger – där får du veta vad andra bokbloggare läser i helgen.

adventsljus3

 

 

25 reaktioner på ”En smakbit ur The Christmas sisters

  1. Jag har redan läst tre julböcker i år! För tre år sedan hade jag aldrig läst någon. 🙂 Bloggjulfest lät spännande! Och du, har du gjort en remake på bloggen eller har jag bara dåligt minne?

Lämna en kommentar