20 snabba om höst och advent

Enligt O har haft en bra oktober månad med en massa bloggbesökare, och hon firar genom en enkät! Det är ju bra firande som alla kan vara med i!

Vad väljer du? Tänk snabbt!

höst eller vår? Jag håller med om att mörkret är deppigt, men hösten fram till november är underbar!

snö eller regn? Skidåkning. Slalom. Snögubbar. Till och med snöskottning kan funka, om man tar det som dagens träningspass!

glögg eller varm choklad? Det är ovanligt, men jag har faktiskt inte druckit glögg ännu i år.

pepparkakor eller lussekatter? Ja, med glöggen i föregående fråga, och eventuellt lite mögelost med.

tv-serie eller film? Jag säger film, men det är bara för att jag ser ÄNNU mindre tv-serier än filmer.

teater eller musikal? Det blir lite roligare med musik.

deckare eller feelgood? Man får säga fantasy, visst?!

pocket eller inbunden? Jag känner att jag måste vara så RÄDD om inbundna böcker.

e-bok eller ljudbok? Jag tog ju som årets projekt att lära mig lyssna på ljudböcker. Det går lysande bra.

bokmärke eller hundöra? Jag har en massa fina bokmärken, såna som mina barn har pysslat till mig till exempel.

en i taget eller slalomläsning? Jag vet inte om det riktigt blir slalomläsning, men en ljudbok och en ”vanlig” bok är mer än en i taget, och det brukar jag numera ha på gång.

bibliotek eller bokaffär? Jag har bara inte lyckats hitta något jobb på bibliotek än. Men jag är redo när det dyker upp!

bokblogg eller booktuber? Jag vet inte, jag har inte riktigt bekantat mig med booktubers än.

instagram eller facebook? Jag gillar att ta bilder till Insta.

På spåret eller Så mycket bättre? En bra frågesport är svårslagen tv-underhållning.

Lady Gaga eller Barbra Streisand? Inspirerad av Lady Gaga i A star is born, som jag såg förra veckan, så blir det hon. Rent musikmässigt är jag väl nog mer av Streisand, men Lady Gaga var BRA i den filmen.

Ingemar Bergman eller Vilhelm Moberg? Jag väljer författaren framom regissören, annars har jag inget förhållande till någon av dem riktigt.

hyacint eller amaryllis? Jag utgår från att jag kan välja båda. Amaryllis kanske har lite fördel i och med att den funkar även för allergiker.

adventsstjärna eller adventsljusstake? Alltså, det här med jul- more is more säger jag.

julböcker eller julmusik? Missförstå mig inte, julböcker är underbara och jag har redan ett par som väntar i hyllan. Men julmusik. Julradion.fi har redan börjat sända. Jag lyssnar just nu.

6 reaktioner på ”20 snabba om höst och advent

Lämna en kommentar