Veckans topplista från Australien!

veckans-topplista

Jag ska sätta ihop en topplista från Australien fast kvällen blivit lite sen..

Jag känner att jag har orsak att igen påpeka att The Illuminae Files verkligen är en läsvärd serie. Amie Kaufman och Jay Kristoff bor dessutom i Australien.

Jag tippar att Boktjuven finns på flera topplistor den här veckan. Jag valde en annan av Markus Zusaks böcker, inte för att jag inte gillar Boktjuven, jag älskar den, men för att ett av mina favoritcitat kommer ur den här boken. Det som står här under bloggens namn: Sometimes I just survive. But sometimes I stand on the rooftop of my existence, arms stretched out, begging for more. 

Francesca

Melina Marchetta var väl från Australien. Då får den här vara med. Någon gång ska jag säkert läsa något mer av denna författare, men just nu är det här den enda.

3407877

Kate Morton har jag läst några böcker av som jag gillat. Det känns som om det var länge sen, och det är igen en sån författare som finns i bakhuvudet att jag ska läsa fler böcker av.

Jadå, det ska ju vara med en klassiker också för att topplistan ska bli perfekt. Jag minns den här som väldigt ”åttiotalig” (är väl influerad av TV-serien också i mina minnen) och undrar lite vad jag skulle tycka idag om jag läste om den.

Hos Johannas Deckarhörna hittar man fler australiensiska topplistor!

 

 

20 reaktioner på ”Veckans topplista från Australien!

  1. Den gömda trädgården tyckte jag väldigt bra om. Sett Törnfåglarna för sådär evigheter sedan, men tror aldrig jag läste boken. Illuminae har du fått mig jättenyfiken på. 🙂

Lämna en kommentar