Himmel och helvete – olikhetsutmaningen!

Olikhetsutmaningen hos Enligt O har tema himmel och helvete.

Jag kom att tänka på en bok som passar in på båda faktiskt.

Good Omens: The Nice and Accurate Prophecies…

Antikrist föds, och Aziraphale (en ängel, himlens utsände) och Crowley (utsänd från helvetet) försöker påskynda apokalypsen. Eller snarare, förhindra den. Dom har efter några tusen år på jorden blivit rätt förtjusta i stället, nämligen..

Himmel och helvete känns ju också perfekt för lite musikaliska inslag.

 

10 reaktioner på ”Himmel och helvete – olikhetsutmaningen!

  1. Har inte läst något av Terry Pratchett faktiskt, men Neil Gaiman har jag vågat mig på. Är alltid lite försiktig när det gäller fantasy, men sedan jag började blogga har jag vågat mig på några böcker i alla fall.

Lämna en kommentar