Smaragdgrön

Emerald Green (Ruby Red Trilogy) by Kerstin…

Vilken bok? Smaragdgrön av Kerstin Gier.

Var har jag fått tag på den? Lånad på biblioteket.

Vad handlar boken om? Sista delen i trilogin om tidsresenären Gwendolyn. Ska hon lyckas få ihop det med Gideon, ska dom lyckas hindra den elake grevens onda planer, och ska hon lyckas hitta något grönt att ha på sig på maskerad?

Vad tycker jag? Det blir så att det jag säger handlar om trilogin i sin helhet. Det här är ingen trilogi som mina nerver skulle ha hållit för att vänta mellan böckerna heller, jag rekommenderar absolut att ha alla tre till hands när du börjar. Och om det du är ute efter är underhållning som inte kräver så mycket aktivitet från din hjärna, då är det här ett bra val. Snabbläst, huvudpersonen har en del kul repliker och/eller tankar, och sen lite kärlek och tidsresor.

Lämna en kommentar