Rubinröd

Rubinröd

Vilken bok? Rubinröd av Kerstin Gier.
Var har jag fått tag på den? Lånad från biblioteket.
Vad handlar boken om? Gwendolyns kusin har ärvt en gen som innebär att hon är mycket speciell och kommer att börja resa i tiden. Ända sedan hon var barn har hon fått lektioner i fäktning, historia, dans och annat som hon kan behöva kunna. Fast det visar sig att det är Gwendolyn som har ärvt förmågan istället. Gwendolyn, som inte är speciell på något sätt alls, och som inte kunde vara mindre förberedd på att resa i tiden.
Vad tycker jag? Jaja, det är ju en stunds avkoppling. I en stil som jag gillar. Möjligen faller jag lite utanför målgruppen i och med att jag nog inte är 12-15 år. Och, tja, lämnar man läsningen vid den här boken och inte fortsätter med serien, så är det nog inte en helt komplett bok. Den har alldeles för många lösa trådar. Jag uppskattar mer när böcker i en serie ändå är en helhet i sig själva.
Utmaningar: Till Kaosutmaningen 2015, som en bok vars titel består enbart av ett adjektiv. 6/20.

Lämna en kommentar