Drömbokhandeln (Böcker om böcker)

BCKERO~1

Jag tänkte genast på den här boken när jag gick med i Västmanländskans utmaning ”Böcker om böcker”. Med tanke på det är det smått otroligt hur många månader som hann gå innan jag läste den.

Vilken bok? Drömbokhandeln av Laurence Cossé.

Var har jag fått tag på den? Grannstadens bibliotek.

Vad handlar boken om? Ivan och Francesca öppnar en bokhandel där de tänker sälja bara bra böcker. Alla gillar inte idén, och till slut går det så långt att medlemmarna i den kommitté som väljer vilka böcker som ska säljas börjar hotas, och inte bara hotas, även drabbas av konstiga olyckor. Det är inte riktigt en deckare ändå, mest handlar det om människorna bakom bokhandeln, och böckerna då.

Vad tycker jag? Jag vet ju inte om Laurence Cossé hade kvalificerat sin egen bok till att säljas i Drömbokhandeln. Men jag är mycket nyfiken på böckerna som nämns här, och så är det så fint ordnat att de finns listade i slutet av boken. De här böckerna borde ju rimligtvis vara bra. Återstår att se vad jag tycker. Den här boken gillade jag i alla fall.

5 reaktioner på ”Drömbokhandeln (Böcker om böcker)

  1. Pingback: Drömbokhandeln av Laurence Cossé - C.R.M. Nilsson

Lämna en kommentar