The dirt

The dirt : bekännelser från världens mest ökända rockband / Mötley Crüe med Neil Strauss

Vilken bok? The dirt av Mötley Crüe med Neil Strauss.

Var har jag fått tag på den? På loppis i grannbyn.

Vad handlar boken om? Mötley Crüe från vaggan till graven. Och alltmöjligt runtomring rockcirkusen som det bandet var.

Vad tycker jag? Det är en beskrivning av en helt vrickad och urflippad värld. Och som sådan riktigt njutbar. Jag är inte ett Mötley Crüe-fan, egentligen, men tyckte ändå det var intressant. Bandet har en smula underlig attityd till kvinnor, dock. Men dom har i och för sig en smula underlig attityd till det mesta. Det är omöjligt att bedöma vad som är sant eller inte i den här boken..

Bokyatzy: Genresommar biografi/memoar.

I Feministbibliotekets Världsutmaning representerar den här boken Nordamerika.

5 reaktioner på ”The dirt

    1. Jag har ju då en viss relation till musiken- en rätt avlägsen relation, men deras musik finns i utkanten av min musik-bekvämlighetszon, den ligger inte utanför bekvämlighetszonen.

  1. Pingback: Världsutmaningen - lägesrapport augusti - Feministbiblioteket

  2. Pingback: Världsutmaningen - slutrapport - Feministbiblioteket

  3. Pingback: Den tolfte juli- bloggtidsmaskin! – BOKHYLLAN I PEPPARKAKSHUSET

Lämna en kommentar