Bokbloggsjerka

Upptäckte du någon ny författare under förra året som du kan berätta lite om?

Det här vill Annika veta i veckans bokbloggsjerka. Följ länken om du vill veta mera vad bokbloggsjerka är.

Jag har ett namn som dök upp direkt i huvudet: Elly Griffiths och hennes deckare i King´s Lynn. Och o, ja jag kommer att läsa mer av henne.

Sen finns ju till exempel Marianne Cederwall, som jag upptäckte 2011 genom en julklapp.

Jag vill också nämna Hannu Rajaniemis bok ”The quantum thief”, en väldigt bra scifi-bok. Den läste jag på våren 2011.

2011 var ju verkligen ett fint år för nya upptäckter, som ni ser. Hoppas 2012 känns likadant när man tänker tillbaka på det nästa år.

25 reaktioner på ”Bokbloggsjerka

    1. Jag är inte så bekant med scifi, men uppskattade faktiskt Rajaniemis bok, Den är skriven på engelska i original, han är en finsk man som bor i Skottland. Han studerar visst fysik som huvudsaklig sysselsättning. En fortsättning på ”The quantum thief” är på gång!

  1. Jag känner inte heller igen någon av dem. Böcker med fysikanknytning är jag alltid nyfiken på då jag har någon här i huset som gillar sådant. Fysik alltså. 🙂

Lämna en kommentar