Bokbloggsjerka- mest uppseendeväckande rubrik

Vilken är den mest uppseendeväckande bokbloggs-rubrik du kommer ihåg?

Det vill Annika veta i veckans bokbloggsjerka.

Det här är en svår fråga för mig, dels för att jag har mycket dåligt minne, och dels för att jag själv inte sätter mer så jättemycket tid på mina egna rubriker. Kanske det är något man borde fundera på, kvällstidningsrubriker till alla blogginlägg, det skulle väl vara häftigt!

Jag vill påminna om ett blogginlägg av Bokbabbel med en trevlig rubrik från den 11.9.2011. ”Reader, I married him”. Precis som där konstateras är det den enda rubrik som passar till ett sådant tillfälle.

För att återgå till kvällstidningsfunderingarna. Jag undrar om man skulle känna att man har ett dramatiskt och händelserikt liv om man skulle skriva om sin dag med kvällstidningsspråk? För den här kvällen kunde jag tänka mig rubriken ”Vårdslös mor tar söner med till krogen”. Alternativt ”Läs om familjen Pepparkakas fredagsmys” om man känner sig vänligt sinnad.

9 reaktioner på ”Bokbloggsjerka- mest uppseendeväckande rubrik

  1. Jag är ju inte speciellt förtjust i kvällstidningsrubriker, men faktiskt hade det kunnat vara kul att försöka omsätta det till sitt eget liv. Kanske har du skapat en ny trend 🙂

  2. En klart intressant tanke, men frågan är hur ofta man skulle ha en ny rubrik att sätta … Eller så är det bara mitt liv som är så där smått förutsägbart … 🙂

    1. Jag tror nog att jag skulle få använda ganska mycket kreativitet för att få ihop det jag också. Å andra sidan träffar jag ganska mycket människor i mitt jobb, så kanske de skulle få bidra med färg till rubrikerna?

  3. Börjar också klura på passande kvällstidningsrubriker. Antingen har jag för dålig fantasi eller så är mitt liv outhärdligt tråkigt. Fast eftersom jag ska på spa ikväll kanske det ändå kunde bli någonting om utan kläder…

Lämna en kommentar