Just nu i april

Bloggen Kulturkollo har återuppstått! Det känns med andra ord alldeles särskilt angeläget att ta en titt på läget just nu, den här första lördagen i april.

Just nu läser jag: Jag har börjat på Kate Mortons senaste, Hemkomsten, och den verkar väl bra men jag vet inte om det är just den som passar mitt humör just nu. Så det kan hända att jag byter.

Just nu lyssnar jag på: Maken ser på någon ABBA 50-årshyllning när jag skriver det här så jag lyssnar på olika tolkningar av ABBA-låtar. Igår kväll slutade en lång kväll på en irländsk pub med livemusik, så igår kväll lyssnade jag på irländskt!

Just nu tittar jag på: Jag såg första avsnittet av 3 body problem för inte så länge sen, som så ofta när det gäller serier och film inspirerad av maken, men av olika orsaker har han nu sett klart serien medan jag fortfarande bara har sett första avsnittet. Det verkar kanske inte som om jag kommer fortsätta med serien, och den baserar sig ju på en bok dessutom så jag skulle också vilja läsa boken först om jag ska se den.
Men jag vet vad jag kommer se på i slutet av den här månaden! Dead boy detectives är en serie med karaktärer som kommer från The Sandman-världen, och är två döda killar och ett medium som löser olika fall, jag har förstått att det rör sig om övernaturliga fall.

Just nu längtar jag efter: Jag längtar så klart efter min födelsedag lite senare den här månaden. Ja, och så börjar det bli dags att skaffa en ny katt. Bloggkatten blev ju akut sjuk i höstas och vår/sommar är rätt tid att skaffa en ny katt tycker jag. Så en katt längtar jag efter också.

Just nu njuter jag av: Välförtjänt vila efter en utekväll. (Påskchokladen är med andra ord slut, så jag kan inte njuta av den mer.)

4 reaktioner på ”Just nu i april

  1. Bokföring enligt Monika

    3 body problem vill jag se, men jo, jag vill läsa boken först och e-boken kommer inte på Storytel förrän i juni 😲

  2. Tack för tipset om Dead boy detectives, den åker upp på ”att titta”-listan direkt.

    Och lycka till med kattletandet. Det bästa sällskapet.

Lämna en kommentar