Tisdagstrion blommor

Dagens uppdrag är att komponera en trio böcker med blommor (specifik sort eller bara ”blomma”) i titel, författarnamn eller på omslag.

Pestblommor av Mats Strandberg läste jag i februari så den kom jag genast på och tog med. Tänk så behändigt det är att jobba på bibliotek så kan jag alltid säga att det är till jobbet jag läser barn- och ungdomsböcker. Det finns förvånansvärt många som har åsikter om det. Det skulle aldrig falla mig själv in att ha åsikter om folk hör till målgruppen för boken de läser.

Färskt vatten till blommorna av Valérie Perrin gillade jag, jag vet att det är en bok som inte alla gillar. Ja, den är långsam men nej, i det här fallet tyckte jag inte det störde.

Jag ska ta en bok jag läste för ganska länge sen också idag, Tistelblomman av Amanda Hellberg. Ensligt beläget hus i Skottland kombinerat med spöken ger en bok som passar mig sällsynt bra.

10 reaktioner på ”Tisdagstrion blommor

  1. Friskt vatten till blommorna har jag i läslistan. Kusligt omslag till tistelblomman, men de kan vara ganska fina egentligen även om resten av tisteln inte är så trevlig.

  2. Tistelblomman var så bra! Tyckte om Pestblommor också. Förstår inte varför folk sa tycka så mycket om vad andra läser. Jag gillar att läsa barnböcker och ungdomsböcker och böcker för vuxna.

Lämna en kommentar