Tisdagstrion smycken och accessoarer

Nu måste jag säga att jag är lite osäker på vad som räknas som accessoarer. Handväskor säkert. En scarf? Slips? Så jag kör helt och hållet på smycken, fast Ugglan & boken ger valmöjligheter i dagens tisdagstrio:

Smycken & accessoarer (i handling, titel eller på omslag).

Red Queen av Victoria Aveyard är ett exempel på en gång då jag faktiskt läste en bok som lämnat i min hylla oläst. Och jag hade haft den LÄNGE när jag läste den i september 2022. Det är något slags halsband på pärmen tror jag, eller så är det en uppochnervänd krona. Halsband är nog troligare.

Det här omslaget gillar jag mycket. Och sen har damen ett himla snyggt armband. Jag använder armband alldeles för sällan. Men jag ärvde ett litet armband av min farmor, det är en av mina skatter. Jag har läst två böcker om familjen Smythe-Smith, och gillar dem bättre än Bridgertons, vilket också är en orsak att välja den här boken idag.

Jag visste direkt när jag såg dagens tema att det skulle bli en bok av Amanda Quick i trion. Många av hennes pärmbilder är helt enkelt ett litet föremål, kanske ett smycke. Amanda Quick är pseudonym för Jayne Anne Krentz, en inte särskilt hemlig pseudonym, hon använder namnet för att särskilja sina historiska böcker från sina böcker som utspelar sig i nutid. Jag tror inte jag har läst den här, men halsbandet är så framträdande att jag valde den boken ändå. Amanda Quicks böcker läste jag i parti och minut förr, men det har minskat. Kanske jag skulle prova igen.

11 reaktioner på ”Tisdagstrion smycken och accessoarer

Lämna en kommentar