Fem en fredag: En vecka kort

Veckorna flyger förbi med expressfart och jag hinner inte med. Då passar Elisamatildas tema för de fem fredagsfrågorna bra, ”en vecka kort”.

Vad hände i måndags?

Måndag var den dag den här vecka då det hände minst. Jag bara jobbade och gjorde inget speciellt på kvällen heller.

Vad tyckte du om tisdag?

Tisdag är en mycket aktiv dag för mig, egentligen alldeles för aktiv. Men om jag lyckas genomföra tisdagen så som den är planerad är jag mycket nöjd. Till tisdag hör morgonsimning på simhallen, jobb på biblioteket, och sen på eftermiddagen flyttar jag till en liten by där det finns ett litet bibliotek som är öppet just på tisdag och fortsätter jobba. Och så avrundar jag med damkörsövning resten av kvällen. Den här tisdagen gick allt som planerat.

Blev onsdagen en lillördag?

Nej, istället blev det årsmöte med en förening jag är med i. Men det var gott fika, så lite lillördag kanske.

Photo by Sora Shimazaki on Pexels.com

Hur kändes din energi under torsdagen?

På torsdagen var det dags för kvällsjobb i form av en bokcirkel jag håller på biblioteket. Jag var lite tveksam innan det var dags, alla bokcirkelns mer regelbundna deltagare utom en hade meddelat att de inte hade möjlighet att komma. Men jag hade inte behövt vara tveksam- det var flera nya deltagare som kom, och det blev en lyckad diskussion, själv tyckte jag om diskussionen om Stormskärs Maja (det finns ju en ny film och böckerna ges ut igen). Så bokcirkeln gav en hel del energi.

När gör du fredag idag?

Vi bestämde att det inte är läge att koka mat idag, vi fick grillmat. Och att sitta på grillens parkering en fredag kväll och äta pommes, det är nog att göra fredag. Så fredag gjorde jag för ett par timmar sen ungefär.

3 reaktioner på ”Fem en fredag: En vecka kort

  1. jasså böckerna om Stormskärs Maja ges ut igen. och ny film. det är inte så länge sedan jag läste böckerna. de var gamla och slitna så biblioteket behöver verkligen nya. om de nu får mediapengar så det räcker. simning på morgonen låter väldigt ambitiöst

Lämna en kommentar