Tisdagstrion: saga/historia/berättelse

Den här veckan i Ugglan & bokens tisdagstrio ska det vara en trio böcker som har ”saga”, ”historia” eller ”berättelse” i boktiteln.

Stephen Kings bok En saga lär ju passa alldeles utmärkt den här veckan. Å så glad jag var för ungefär ett år sedan när jag faktiskt läste en bok av Stephen King. Han var en så stor favorit för mig, det blir väl egentligen under förra seklet (låter dramatiskt men ni vet vad jag menar) och sedan tappade jag lite bort honom.

Sedan har jag ett rättesnöre jag brukar hålla mig till här på bloggen, nämligen ”om en trio kan innehålla Selma Lagerlöf så ska den innehålla Selma Lagerlöf”. Här kommer alltså Gösta Berlings saga.

När jag läste Njals saga fick jag ta till lite mutor, men läst blev boken. Och den avrundar trion idag, med tre sagor!

18 reaktioner på ”Tisdagstrion: saga/historia/berättelse

Lämna en kommentar