En tisdagstrio att älska!

Eller en tisdagstrio om att älska kanske. Idag är temat för Ugglans & bokens tisdagstrio ”att älska”.

Wuthering heights av Emily Brontë känns som ett givet val idag, när nu det där ”att älska” kunde vara även i bokens handling, inte bara i titeln. Det fanns inte heller några villkor att det ska vara fråga om en lycklig kärlek. Ingen som följt bloggen en tid är väl heller överraskad över att hitta denna bok i en tisdagstrio.

Ingen kärlekshistoria, men en inblick i en värld där man älskar vapen är Gun. Love av Jennifer Clement.

Och sedan en bok jag inte tänkt på på väldigt länge, men PS, I love you av Cecelia Ahern är en fin bok och jag blev riktigt glad när jag kom att tänka på den nu. Fast den är ju sorglig. Men glad över läsupplevelsen jag hade, kanske är mer rätt.

Ugglan&boken själv hade med Marguerite Duras’ bok Älskaren, och den rekommenderar jag också å det hjärtligaste, men den blev utanför min trio ändå.

21 reaktioner på ”En tisdagstrio att älska!

  1. Jag kom aldrig igenom boken Ps. I love you, men filmen är en av mina absoluta favoriter och en jag sätter på när jag behöver gråta en skvätt. 🙂

Lämna en kommentar