Tisdagstrion: BOKOMSLAG I JULENS FÄRGER

Det närmar sig jul och tisdagstrion har som sig bör jultema, vi ska visa bokomslag i julens färger!

Jag tänker börja dagens trio starkt med en bild från julen 2014 när jag matchade godis och julläsning! Jag har faktiskt kvar några böcker av Anne Perry som jag fick en hel kasse av 2014 (om jag nu minns rätt), men ingen julbok mer. Och eftersom jag brukar läsa en Anne Perry på jullovet (eller annars när det behövs lite uppmuntran) så kommer de nog inte att vara olästa så hemskt länge till.

City of vengeance av D.V. Bishop läste jag för inte så länge sen och den är väldigt julröd. Det är en deckare i 1500-talets Italien.

Jag passar på att tipsa om den här också, Sorcerer to the crown av Zen Cho. Röd och vacker och en bra fantasybok som jag tycker inte fått den uppmärksamhet den förtjänar. Därför tipsar jag ofta om den om temat är rött på något sätt.

27 reaktioner på ”Tisdagstrion: BOKOMSLAG I JULENS FÄRGER

Lämna en kommentar