Tisdagstrion med hattar, mössor och andra huvudbonader.

Idag blir det spännande att se vad för hattar, mössor och annat som folk hittar till sina trion. Ugglan & boken har nämligen tema ”hattar, mössor och andra huvudbonader (i handling, titel eller på omslag)” på tisdagstrion idag.

Den här känns som ett givet val- Trollkarlens hatt av Tove Jansson.

A hat full of sky av Terry Pratchett är också en bok som behöver vara med i dagens trio, jag uppskattar författaren och huvudpersonen Tiffany Aching är en av de personer i den vindlande Skivvärlden som jag gillar mest att läsa om.

När jag nu haft två hattar redan känns det bra att avrunda med en tredje. Elsa Beskows böcker är klassikernas klassiker och Hatt-stugan passar fint in i dagens tema.

Och sen som bonus en av de mer spektakulära hattarna jag har på en pärmbild. The Tea Rose av Jennifer Donnelly minns jag inte särskilt mycket av, men hatten med sina fjädrar är ju fantastisk.

8 reaktioner på ”Tisdagstrion med hattar, mössor och andra huvudbonader.

Lämna en kommentar