Tisdagstrio: Kvinnonamn i boktiteln

Vi har tisdag idag och Ugglan & boken vill att vi tipsar om böcker med kvinnonamn i titeln.

Agnes Cecilia – en sällsam historia av Maria Gripe. Jag borde helt klart läsa om den här nu i vuxen ålder. Som barn älskade jag den, den befann sig länge på min lista med favoritböcker.

When Gracie met the grump av Mariana Zapata är inte hennes bästa bok. Men hon är väldigt bra på att skriva den sortens romanceböcker som kallas för grumpy/sunshine, det vill säga en av huvudpersonerna är en avig tjurskalle medan den andra är en solstråle som lyser upp allt och alla. Jag råkar gilla den varianten av romance, och Mariana Zapata är en favoritförfattare. I det här fallet råkar förresten ”the grump” vara en superhjälte.

Uppdrag Hail Mary av Andy Weir lånade jag av sonen när jag låg på sjukhus efter en blindtarmsoperation. Det är inte helt en bok i min stil, men igår pratade jag om blindtarmsoperationen med en kompis, och antagligen därför dök den här boken upp i minnet.

19 reaktioner på ”Tisdagstrio: Kvinnonamn i boktiteln

Lämna en kommentar