Fem en fredag: process

Jag skyndar mig och deltar i Elisamatildas fem fredagsfrågor ännu så här på kvällskvisten. Temat för frågorna är ”process”.

Vad börjar bra men slutar dåligt/ sämre?

Jag ska ta ett alldeles konkret exempel på en sak som började bra men som inte fortsatte lika bra. Jag började i våras sticka en väst. Så långt är allt bra. Men så tog jag paus i stickandet, och nu när jag ville återuppta det igen så har mönstret försvunnit. Jag hittar det verkligen ingenstans. Så nu kommer jag att få reva upp allt och hitta ett nytt mönster. Det känns lite surt, men jag hade väl inte kommit så långt ändå.

Bilden föreställer faktiskt inte västen, det här blev en mössa och den blev klar, och bäraren var nöjd med den dessutom.

Vad är spännande i början och slutet men tråkigt i mitten?

Jag sticker ut hakan och säger Eurovision Song Contest. I början är det jättekul, men sedan tappar jag intresset lite. Men sen blir det spännande igen när rösträkningen börjat.

Vad är gott men egentligen inte?

Godis som inte är choklad. Det är gott i början men jag tröttnar jättefort.

Vad känns jobbigt i början men bra när du är färdig?

En klassiker är att städa. Tänk så nöjd jag är sedan när det är gjort, och tänk så segt det är att börja. Ett annat konkret exempel är dagens fjällvandring. Den var inte så lång, men den började väldigt brant så det blev lite av en chockbörjan. Men skönt när vi var klara!

Vad var du snabb på tidigare men som nu går långsammare?

I ett skede av livet jobbade jag som sekreterare på en hälsocentral. Då hade jag ganska bra fart på fingrarna när jag skrev på tangentbord. Jag märker att det har blivit långsammare igen..

3 reaktioner på ”Fem en fredag: process

  1. Paula Merio

    men så trist att du tappat mönstret, det måste ju finnas där hemma någonstans! Håller med dig om Eurovision, det är på tok för många länder med i finalen! Hur ska man orka titta i tre-fyra timmar, finns inte på världskartan! Trevlig hösthelg till dig

  2. Pingback: Fem en fredag v. 36: Randomiserat - elisamatilda.se

Lämna en kommentar