Tisdagstrion på liv och död

Idag är det ”liv eller död i boktiteln” som är temat i Ugglan & bokens tisdagstrio.

Jag tar tillfället i akt att tipsa om Ambrose Parrys serie som utspelar sig i Edinburghs medicinska värld, och boken En njutbar död är del två, och hittills finns det inte fler delar översatta till svenska.

Döda lejon av Mick Herron är också del två i en serie som det inte finns fler böcker översatta i, men här är det misslyckade spioner i huvudrollen.

Och för att komplettera dagens trio tar jag ÄNNU en del två i en serie som har död i titeln, Döden klär i domino. Men den här serien är skriven på svenska, Marie Bengts serie om Hannah Lönn, sömmerskan som också är privatdetektiv.

Och det blev en ganska specifik trio idag, bara död i titeln och alla tre böcker är dessutom andra delen i en bokserie.

11 reaktioner på ”Tisdagstrion på liv och död

  1. Bokföring enligt Monika

    Jag har läst första delen i både Herrons och Bengts serier, men än så länge har det inte blivit fler där.

  2. Döden klär i Domino vill jag läsa. Jag har läst En sax i hjärtat och vill fortsätta i serien. Vi har Slow horses i bokhyllan, det är väl också Mick Herron, men jag har inte läst den – än.

Lämna en kommentar