Tisdagstrion havet

Okej, vi går mot slutet på augusti och jag simmar inte i havet VARJE dag mera. Igår var det duggregn och kallt, till exempel. Bilden kommer från helgen, jag tror det var lördagskvällen, och hela helgen hade vi sommarväder och jag simmade av hjärtans lust.
Nu helgen som kommer blir det vad vi kallar villa-avslutning, vilket ungefär betyder slut på sommarstugesäsongen. Fast inte för oss, vi fortsätter bo här, det beror lite på vädret men någon gång i oktober ger vi upp och flyttar till vårt vinterhus.

Och det är för att tisdagstrion idag har tema ”havet” som jag tänkte dela med mig av en bild på ”mitt” hav. Så, till böckerna:

The house in the cerulean sea av TJ Klune är min första bok i trion. När jag läste den skrev jag så här om den: Det här är en underbar, underbar bok om härliga människor som är mycket mera än de själva tror att de kan vara.
Jag har inte vågat läsa någon annan bok av författaren.

Muminfamiljen på en ö med fyr är en kombination av fina saker. Att boken har en ganska vemodig ton är ingen nackdel. Och om vi ska gå in på vad jag skrev då jag bloggade om boken så skrev jag att jag fått den på stans mysigaste ställe, nämligen biblioteket. Det här var 4-5 år innan jag började jobba på just det biblioteket.

Och sedan en bok jag läste när jag hade semester i år, Malibu rising av Taylor Jenkins Reid. En bok som riktigt doftar hav. Vilket påminner mig om att jag hade tänkt läsa fler böcker av Taylor Jenkins Reid och det har jag inte gjort.

11 reaktioner på ”Tisdagstrion havet

  1. Bokföring enligt Monika

    Jag har inte läst någon av dessa, men nu har jag sett Klunes namn så ofta att jag börjar bli nyfiken.

  2. Tove Janssons bok passar ju perfekt idag. Jag hade funderingar på att ha med Sommarboken, men jag rekommenderar den så ofta att jag var tvungen att leta efter något annat 😉

Lämna en kommentar