Tisdagstrion: Svenska deckarfavoriter

Ugglan & boken har temat ”svenska deckarfavoriter” idag för tisdagstrion. Jag läste faktiskt några deckare i juni, till exempel ett par svenska mysdeckare, så jag har något att ta med i trion idag. Annars är väl mina favoritdeckare från Skottland, ja eller hela Storbritannien egentligen.

Jag ser alltid fram emot en ny deckare av Kristina Appelqvist, och Lögnaren i skafferiet läste jag nu i juni. Just en sån deckare där det är mer mys än mord. Faktiskt inga mord alls i den här deckaren. Brott och mysterier kan det ju vara ändå utan mord.

En till mysdeckare har Christoffer Holst skrivit, En dyrbar fångst. Han är också något av en favorit, åtminstone då det gäller just mysdeckare.

Marie Bengts deckarserie om sömmerskan Hanna Lönn som utspelar sig på 1950-talet är också lite mera åt myshållet men här är det nog mord som ska lösas. Den första boken i serien heter En sax i hjärtat och den boken har jag INTE läst nu i juni men jag skulle inte ha något emot att läsa fler delar i serien, jag har läst alla tre delar som utkommit hittills.

6 reaktioner på ”Tisdagstrion: Svenska deckarfavoriter

  1. Bokföring enligt Monika

    En sax i hjärtat är den enda jag har läst, men det är högst sannolikt att jag kommer att läsa Holsts bok också.

Lämna en kommentar