Tisdagstrion: sommarläsning

Idag frågar Ugglan & boken om våra sommarläsningsplaner i tisdagstrion: Ser fram emot att läsa i sommar.

Jag har överhuvudtaget inte hunnit göra upp några planer för sommarens läsning. Så dagens inlägg är mest gissningar. Egentligen är det hög tid att börja fundera på sommarläsning, sista arbetsdagen innan min semester är nu på fredag.

Lögnaren i skafferiet av Kristina Appelqvist är det ändå rätt säkert att jag kommer läsa i sommar. Jag har just lånat den från biblioteket, och jag brukar gilla det som hon skriver.

Jag läste en bok av Terry Pratchett i maj, och kom ihåg precis varför jag gillar dem. Jag skulle gärna läsa någon fler Discworldbok i sommar, om det blir precis Guards! Guards! vet jag inte, men den verkar innehålla drakar och jag gillar oftast drakar också.

Man vet aldrig, plötsligt händer det och jag beställer nästa bok i Seanan McGuires serie. Det skulle vara Where the drowned girls go som är nästa i så fall.

26 reaktioner på ”Tisdagstrion: sommarläsning

  1. Det är inte alltid det jag tänker mig att läsa under sommaren blir läst, men det är något mysigt med att tänka ut och planera läsningen också. Appelqvist har jag aldrig provat, så det kanske vore nåt för min sommar också.

Lämna en kommentar