Tisdagstrion: tre böcker av samma författare

Jag har precis läst ut en bok av Terry Pratchett, Feet of clay, och håller mig helt enkelt till böckerna om Discworld för veckans tisdagstrio. Ugglan & boken efterlyser tre böcker av samma författare (som du har läst eller vill läsa). Det finns många fler än tre böcker i serien om Discworld så det blir en fråga om att välja idag.

Jag gillar häxan Tiffany Aching och klanen med de små blå (vagt skotskinspirerade) män som – i princip- hjälper henne. Därför får dagens trio vara de tre första böckerna om häxan Tiffany, The wee free men, A hat full of sky och Wintersmith.
Och ja, jag har läst de här tre böckerna, och också bok fyra om Tiffany, men inte den femte och sista boken om henne.

7 reaktioner på ”Tisdagstrion: tre böcker av samma författare

  1. Bokföring enligt Monika

    Jag har tänkt att samla på mig den här serien från början, men det har visat sig vara ett nästan omöjligt uppdrag. Kan man läsa böckerna i oordning?

Lämna en kommentar