Helgfrågan: Mitt bibliotek

Det känns litegrann som att jag kanske är jävig när jag svarar på veckans helgfråga, men jag tänker svara ändå!

Den 1/3 är det ”Krama en bibliotekariedag”. Vad tycker du om ditt bibliotek?

Först vill jag bara säga att jag är inte en sån person som skulle gilla att random låntagare kommer och kramar mig, då får det vara ”krama en bibliotekariedagen” eller vilken annan dag som helst.

Men för att svara på frågan så tycker jag naturligtvis att mitt bibliotek är det bästa i hela världen!

Här är några bilder jag tagit, bland annat en närbild på en kakelugnslucka, vi har flera kakelugnar. Bilden med ljusstake och stjärna i fönstret är en bild på utsikten från mitt skrivbord varje december. Förutom i år för då renoverades fönstren i december. Bilden på mig i randig skjorta var egentligen en bild jag tog för att visa min frisyr, men man ser lite av mitt arbetsrum också.

Det är tyvärr så att när man jobbar på ett ställe är det mycket lätt att fastna på felen och bristerna, och bara tänka på saker man skulle vilja göra bättre. Men det är nog ett helt okej bibliotek jag jobbar på.

15 reaktioner på ”Helgfrågan: Mitt bibliotek

  1. Jag hoppar över att krama bibliotekarien. Att kramas utanför familjen är inte riktigt min grej heller. Jag ser att du lyckades komma med på två av bilderna 🙂

  2. Klart du ska vara partisk, och jag tycker att ditt bibliotek ser jättemysigt ut. Nu blir jag ju nyfiken på vad du gör under en typisk arbetsdag som bibliotekarie. Har du kanske skrivit ett blogginlägg om det?

    1. Jag tror inte jag har skrivit något sånt blogginlägg, men det är kanske en idé att fundera på. Om det finns typiska dagar, förstås.

Lämna en kommentar