Tisdagstrion: Lila

Idag vill Ugglan & boken ha tre lila böcker i tisdagstrion. Lila är en av mina favoritfärger!

Defy the night av Brigid Kemmerer är ganska lila. Inte så dum läsning heller, om än ganska klassisk fantasy.

Jag vet inte om jag blev helt övertygad om Guillaume Musso, men väldigt lila är boken Central Park i alla fall.

En av fördelarna med att läsa romance är att klänningarna på pärmen finns i alla färger, också i lila. Kerrigan Byrnes böcker gillar jag, men mest gillar jag serien om den viktorianska brottsplatsstädaren i London, och den serien är inte romance. Men som ni ser av pärmen på den här boken, med svepande klänning och en karl som håller på att tappa skjortan, så är den här – The hunter- romance i allra högsta grad.

23 reaktioner på ”Tisdagstrion: Lila

  1. Bokföring enligt Monika

    Jag visste väl att inte heller du skulle ha problem med att hitta lila böcker 🙂 Jag har inte läst någon av dem, men har ett tag nu varit nyfiken på Guillaume Musso. Många verkar gilla honom, men samtidigt är det många som inte gör det. Någon gång får jag väl prova själv.

Lämna en kommentar