En smakbit ur Daisy Jones & The Six

På söndagar är det dags för smakbitar. Astrid Terese på bloggen Betraktninger~ tanker om bøker samlar smakbitarna vi ger. Det är ett otroligt bra sätt att få tips om böcker att läsa!

Jag läser just nu Daisy Jones & The Six. Boken är skriven som om det skulle vara en intervju med alla personer i och omkring bandet Daisy Jones & The Six, och de minns bandets storhetstid på 1970-talet. Bandet är helt fiktivt, men när man läser boken är det ibland svårt att komma ihåg det. Och jag skulle väldigt gärna vilja höra låtarna som beskrivs i boken.

Smakbiten kommer från s. 156:

Varenda helg höll vi på, Karen och jag, höga som fan, rika som svin, och lirade låtar och berättade inte för nån var vi var eller vad vi gjorde. Det var vår lilla hemlighet. Jag sa det inte ens till Billy.
Folk säger att livet går vidare, men ingen säger att det faktiskt stannar upp ibland, bara för dig. Bara för dig och din tjej. Världen slutar snurra och låter er bara ligga där. Så känns det i alla fall. Ibland. Om man har tur. Kanske är jag romantisk av mig. Man kan vara värre saker.

9 reaktioner på ”En smakbit ur Daisy Jones & The Six

  1. Paula Merio

    Jag har sett boken i cybervärlden. Förstod inte riktigt vad den gick ut på, nu förstår jag lite bättre, tack för smakbit

  2. Jag har ju läst hennes bok om Evelyn Hugo och de sju äkta männen. Om jag ska döma efter den och smakbiten här så skriver hon om människor och världar som jag inte är speciellt intresserad av att läsa om.

    1. Det kan hända. För mig är det just nu skönt att det är korta repliker från olika personer hela tiden, jag har haft lite kort tålamod och dåligt med koncentrationen, så det passar mig just nu.

Lämna en kommentar